|
|
_FORCEINLINE | matrix4f () |
| | The constructor does not set the initial values to the fields.
|
| |
|
_FORCEINLINE const matrix4f & | addRotate (quaternionf &_a) |
| | Умножение на матрицу поворота
|
| |
|
_FORCEINLINE void | addRotateSelf (quaternionf &_a) |
| | Умножение на матрицу поворота
|
| |
|
_FORCEINLINE const matrix4f & | addScale (vector3f &_a) |
| | Умножение на матрицу масштаба
|
| |
|
_FORCEINLINE void | addScaleSelf (vector3f &_a) |
| | Умножение на матрицу масштаба
|
| |
|
_FORCEINLINE void | addScaleSelf (float x, float y, float z) |
| | Умножение на матрицу масштаба
|
| |
|
_FORCEINLINE const matrix4f & | addTranslate (float x, float y, float z) |
| | Умножение на матрицу смещения
|
| |
|
_FORCEINLINE const matrix4f & | addTranslate (vector3f *_a) |
| | Умножение на матрицу смещения
|
| |
|
_FORCEINLINE const matrix4f & | addTranslate (vector3f &_a) |
| | Умножение на матрицу смещения
|
| |
|
_FORCEINLINE void | addTranslateSelf (float x, float y, float z) |
| | Умножение на матрицу смещения
|
| |
|
_FORCEINLINE void | addTranslateSelf (vector3f *_a) |
| | Умножение на матрицу смещения
|
| |
|
_FORCEINLINE void | addTranslateSelf (vector3f &_a) |
| | Умножение на матрицу смещения
|
| |
|
_FORCEINLINE void | identity () |
| | Setting identity matrix.
|
| |
|
_FORCEINLINE void | invert (matrix4f *_a) |
| | The calculation of the inverse matrix.
|
| |
|
_FORCEINLINE const matrix4f & | invert () |
| | The calculation of the inverse matrix.
|
| |
|
_FORCEINLINE float & | operator[] (unsigned int id) const |
| | Field reference as to the elements of the array.
|
| |
| _FORCEINLINE void | ortographic (int _w, int _h, float _aend, float _astart, float _scale) |
| |
| _FORCEINLINE void | perspective (int _w, int _h, float _aend, float _astart, float _fov) |
| |
|
_FORCEINLINE void | scale (vector3f &_a) |
| | Set the scale matrix.
|
| |
|
_FORCEINLINE vector2f & | transform (const vector2f &_a) |
| | The multiplication of a vector by a matrix.
|
| |
|
_FORCEINLINE vector3f & | transform (const vector3f &_a) |
| | The multiplication of a vector by a matrix.
|
| |
|
_FORCEINLINE vector4f & | transform (const vector4f &_a) |
| | The multiplication of a vector by a matrix.
|
| |
|
_FORCEINLINE void | translate (float x, float y, float z) |
| | Установка значений матрицы смещения
|
| |
|
_FORCEINLINE void | translate (vector3f *_a) |
| | Установка значений матрицы смещения
|
| |
|
_FORCEINLINE void | translate (vector3f &_a) |
| | Установка значений матрицы смещения
|
| |
matrix4f - The matrix in the format of floating point single precision.
- See Also
- matrix4d, bt: math