CSAD
 All Classes Namespaces Functions Variables Enumerations Enumerator Friends Groups Pages
Public Member Functions | List of all members
bt::matrix4f Class Reference

matrix4f - The matrix in the format of floating point single precision. More...

Public Member Functions

_FORCEINLINE matrix4f ()
 The constructor does not set the initial values to the fields.
 
_FORCEINLINE const matrix4faddRotate (quaternionf &_a)
 Умножение на матрицу поворота
 
_FORCEINLINE void addRotateSelf (quaternionf &_a)
 Умножение на матрицу поворота
 
_FORCEINLINE const matrix4faddScale (vector3f &_a)
 Умножение на матрицу масштаба
 
_FORCEINLINE void addScaleSelf (vector3f &_a)
 Умножение на матрицу масштаба
 
_FORCEINLINE void addScaleSelf (float x, float y, float z)
 Умножение на матрицу масштаба
 
_FORCEINLINE const matrix4faddTranslate (float x, float y, float z)
 Умножение на матрицу смещения
 
_FORCEINLINE const matrix4faddTranslate (vector3f *_a)
 Умножение на матрицу смещения
 
_FORCEINLINE const matrix4faddTranslate (vector3f &_a)
 Умножение на матрицу смещения
 
_FORCEINLINE void addTranslateSelf (float x, float y, float z)
 Умножение на матрицу смещения
 
_FORCEINLINE void addTranslateSelf (vector3f *_a)
 Умножение на матрицу смещения
 
_FORCEINLINE void addTranslateSelf (vector3f &_a)
 Умножение на матрицу смещения
 
_FORCEINLINE void identity ()
 Setting identity matrix.
 
_FORCEINLINE void invert (matrix4f *_a)
 The calculation of the inverse matrix.
 
_FORCEINLINE const matrix4finvert ()
 The calculation of the inverse matrix.
 
_FORCEINLINE float & operator[] (unsigned int id) const
 Field reference as to the elements of the array.
 
_FORCEINLINE void ortographic (int _w, int _h, float _aend, float _astart, float _scale)
 
_FORCEINLINE void perspective (int _w, int _h, float _aend, float _astart, float _fov)
 
_FORCEINLINE void scale (vector3f &_a)
 Set the scale matrix.
 
_FORCEINLINE vector2ftransform (const vector2f &_a)
 The multiplication of a vector by a matrix.
 
_FORCEINLINE vector3ftransform (const vector3f &_a)
 The multiplication of a vector by a matrix.
 
_FORCEINLINE vector4ftransform (const vector4f &_a)
 The multiplication of a vector by a matrix.
 
_FORCEINLINE void translate (float x, float y, float z)
 Установка значений матрицы смещения
 
_FORCEINLINE void translate (vector3f *_a)
 Установка значений матрицы смещения
 
_FORCEINLINE void translate (vector3f &_a)
 Установка значений матрицы смещения
 

Detailed Description

matrix4f - The matrix in the format of floating point single precision.

See Also
matrix4d, bt: math

Member Function Documentation

_FORCEINLINE void bt::matrix4f::ortographic ( int  _w,
int  _h,
float  _aend,
float  _astart,
float  _scale 
)
inline

Set the values of the orthogonal projection

Parameters
_w- width in pixels
_h- height in pixels
_aend- the far plane
_astart- the near plane
_scale- image scale
_FORCEINLINE void bt::matrix4f::perspective ( int  _w,
int  _h,
float  _aend,
float  _astart,
float  _fov 
)
inline

Set perspective projection

Parameters
_w- width in pixels
_h- height in pixels
_aend- the far plane
_astart- the near plane
_fov- viewing angle vertical